Z všežravce po vegana - můj příběh

Ahoj všichni!
 Vezměte si čajík nebo kafčo a pojďte si poslechnout můj příběh, který začal vcelku nevinně.

 Začala bych asi prosincem 2015, kdy se moje veškeré snahy o zdravý životní styl rozpadly, protože byly Vánoce a řízky a salát a cukroví a všechny ty šíleně dobrý a nezdravý věci. Tak jsem si řekla, že se pořádně našťouchnu a od ledna začnu spolu s mamkou striktně dodržovat svůj plán. S lednem jsem zavedla i nové zásady, kdy jsem si všechno, co jsem snědla a odcvičila, zapisovala do sešitu a nesměla jsem ovoce odpoledne, protože ,je v tom moc sacharidů'. Hladověla jsem, ale myslela jsem si, že se mi musí smrsknout žaludek, četla jsem totiž v jedné naprosto pitomé knížce, že máme jíst maximálně 5 200Kj, teď jím pro představu 10 500Kj.
Jelikož jsem to já a všechno musím mít perfektní, několikrát jsem selhala, přejedla se a pak jsem se užírala v pocitu bezmocnosti. Možná vám přijdu normální, jenže jsem nebyla. Když jsem si dala třeba o kousek své rádoby zdravé buchty víc, cítila jsem, že jsem selhala. Pořád jsem se zaobírala jídlem - jestli jím hodně, málo, jestli nemám jíst míň ovoce - a cvičením - necvičím málo? hodně? kde jsou výsledky? . Mamka ze mě už byla lehce zmagořelá a na práškách, protože, přiznávám, už mi to lezlo na mozek. Byla jsem jídlem naprosto posedlá.
Den 28.2. byl pro mě jedním velkým rozsvícením v hlavě, za které jsem byla moc vděčná. Ráno jsem se rozhodla, večer jsem zkoukla dokument a 1.3. už jsem byla vegan. Musím se přiznat, že jsem chtěla být vegan jenom proto, že jsem chtěla jíst víc a že se mi líbilo říkat ,,Jsem vegan.'', nic víc jsem v tom neviděla. Když jsem se ale podívala na některé dokumenty a zjistila jsem, jaké to má zdravotní následky, zděsila jsem se, naštvala a rozhodla se, že to už nadále vážně podporovat nebudu.
Věděla jsem, že když budu vegan, přiberu a že to zase zpátky shodím, taky jsem věděla, že budu muset projít jakými si čistícími detoxy. To je vážně to nejhorší, a já navíc měla snad všechny. Byla jsem nafouklá, pupínků jsem měla nespočet a přibrala jsem, ale ani to mě nezastavilo. Samozřejmě, že jsem měla i slabší chvilky, ale vždycky jsem tu měla rodinu a přátele, co mě podrželi.
Měla jsem plno výšlapů nahoru a zase pádů strmě dolů, ale dokud se nezastavíme, je to v pořádku.
Možná vám veganství připadá jako extrém, mně přijde extrémní jíst ještě nedávno živá a nevinná zvířata, která měla krátký a těžký život.
A jaký je váš příběh? :)
 Silvi 

6 komentářů

  1. Ja síce nie som vegán, ale vegetarián. A s tým problémom v jedení a dávaní si mňamotiek hoc držím nejakú stupidnú dietu ti rozumiem. Prestala som to riešiť, pretože horšie ako telu nedať to čo chce je horšie, lebo potom si to vypýta trojnásobne. A radšej si dám trochu čokolády, akoby som potom mala zožrať celú tabličku. Avšak pri chudnutí ide najviac o pohyb. Jasné, zdravá strava je dôležitá a čím viac zeleniny a ovocia v prírodnej forme, tým lepšie. I ja som držala nejakú divnú dietu a nejedla som bielu múku a cukor a sladkosti, a schudla som. NNo keď som skončila tak som pribrala naspäť...jojo efekt. A tak som teraz vsadila na pohyb. A vždy keď mám čas potím krv pri Zumbe, Tae be, posilovákoch a podobne. Bolí ma celé telo, nebudem klamať, po pôrode som akási zlenivetá, ale ja to nevzdávam. Držím ti palce, nech zostaneš pri svojom životnom štýle na furt, pretože je veľmi dôležité, aby si mladí uvedomovali, či všetko stojí za mäsopriemyslom.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Diety bez cukru jsou naprosto na nic , protože naše tělo a mozek funguje hlavně na sacharidech a když jim mu je nedáme, schýlí se stejně dřív nebo později k tučným jídlům , což nechceme . Doufám , že ti to cvičení takhle vydrží! Děkuju , Silvi

      Vymazat
  2. Často jsem premylela o veganstvi a vegetariánství,ale jak se znám tak bych to nezvládla.. prostě se musím smířit s tím že takový je život,ze bohužel to je prostě takhle a asi to tak má být.. nikdo s tím nic neudělá. Nerada to podporuji,ale než bych si zvykla na veganskou stravu,umřela bych hlady:D
    Taky by se mi moc nechtělo ztloustnout a zhoršení pleti by mě taky moc nepotesilo.. Vím,říká se že když něco chci tak si za tím mám jít,ale tohle mi za to zas tolik nestojí :)
    Jinak moc hezky si to napsala,hned si jdu přečíst další tvoje články,krásně se to čte a člověka to zaujme :) jen tak dál!❤
    essdeesthoughts.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věř mi , že mě se to rozhodně taky nelíbilo, 7 kg zpátky po tý dřině , co jsem to shazovala asi 4 měsíce. Věř mi ale , že život jde dál a je jen na tobě , jestli se rozhodneš udělat změnu. Děkuju , Silvi :)

      Vymazat
  3. tento článok dam preečítať pritelovi on je veetarián :D

    http://teenmumy.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat

Moc děkuju za každý komentář, dělají mě neskutečně šťastnou. ♥