Proč "normální" lidé nechápou vegany?

     K tomuhle článku mě popravdě přivedla jedna diskuze na internetu, kterou jsem četla asi před deseti minutama  hodinou a půl  dvouma hodinama. Jedna slečna se ptala na to, jakou antikoncepci má jako veganka používat. Ženy, který jí odpovídaly, byly plný nenávisti a byly neskutečně ofenzivní.


''Kdybys ty huso normalne zrala tak takovyhle problemy mit nebudes.
Oooo, prasky obsahuji zelatinu a to ja odmitam jist....
Jsi pitoma a jednou toho budes litovat.''

     Nejprve chci ale připomenout, že NECHCI NIKOHO PŘEKONVERTOVAT NA VEGANA, ANI SE S NĚKÝM ROZHÁDAT A UŽ VŮBEC NĚKOMU BRÁT JEHO NÁZOR.

    Jakožto vegan jsem se setkala, setkávám a ještě dlouho budu, s velmi odlišnými názory na tohle téma. Někdo zapomněl, že jsem vegan ( zdravím I! ), pak je tu část s dotazy ohledně bílkovin a 'starost' o moje zdraví a neposledně taky ta část, kdy si ze mě někdo dělá srandu

   Každá ta část mě dokáže naštvat, rozesmát a nebo urazit, pokud je 'správně' podaná. Jako třeba to, když vám někdo nabízí jídlo, který nejíte, on ví, že to nejíte, ale zapomněl ( opět zdravím I!). Pak, když musím po stopatesátý odpovídat na otázku bílkovin a taky vysvětlovat věci ohledně toho, že NE, nejím ryby, nejím ani med, a proč zrovna vegan, když mlíko přeci nikoho nezabíjí. A taky ta 'nejvíc' v pohodě parta lidí - vtipálci. Ano, i já se zasměju dobře mířenýmu vtipu buď přímo na mě, nebo na vegany obecně, ale když mi někdo řekne:,, Ty máš rády zvířata, my máme rádi kytky, tak nám je nejez! Ze vzduchu se dá taky nějakej čas žít, ne?'', mám chuť ho přetáhnout železnou tyčí. 

  První je, že lidi nechápou, proč to ten vegan vlastně dělá. Popřípadě ani netuší, co veganství je. 

      Veganství není jídelníček, životní etapa, která jednou skončí, nebo jednorázová dieta. Veganství je životní styl - ať už jde o to, co nosíte, jakou kosmetiku používáte, nebo co jíte.




   Ve zkratce - vegan nejí nic živočišného ( mléčný výrobky, vejce, maso, med ), nepoužívá kosmetiku s těmito produkty a současně používá tu, která nebyla testovaná na zvířatech, a také nenosí nic, co je ze zvířete ( kůže, hedvábí, vlna, ...).

    Před rokem a pár měsíci jsem ještě mluvila stejně jako většina z vás tam venku, jedla maso a i mlíko bylo na mým denním pořádku. A je tu asi pár věcí, který možná nevezmete tak, jak je myslím, ale tak, jak je chcete vidět, za což se omlouvám, ale to už je vaše věc. 

   Vegani jsou vegani v podstatě z donucení!

 Jako člověk, je velmi vnímavý, protože pokud je vegan na dýl, než na půl roku a nejde mu jen o fotky 'zdravýho' jídla na instagram, vedla ho k tomu minimálně jedna z těchhle věcí : životní prostředí, jeho vlastní zdraví, zvířata a určitě spousta dalších důvodů. Věřte mi, že alespoň 50 % veganů chutná to všechno, co odmítají jíst.

  A s klidnou hlavou říkám, že pokud to má člověk v hlavě srovnaný a je na tohle téma patřičně vybavený správnýma informacema, '' Maso k životu a správnýmu vývinu potřebuješ!'',  a nebo že se máme vzpamatovat, nikdy z pusy nevypustí.

   O celém tomhle tématu se toho dá napovídat hodiny čistýho času bez přestávky na záchod a tak vám jenom poradím, že pokud to chcete vědět úplně přesně, nebo profesionálněji, než ode mě, podívejte se na nějaký veganský dokument ( Cowspiracy, Forks over knives, Vegucated, ...). 

   Nicméně moje vysvětlení je následující - při zpracování masa se vypustí do ovzduší spoustu jedovatých plynů a spotřebuje se neuvěřitelné množství vody. Také se vyhazuje neskutečné množství odpadu, což není pro planetu úplně dobrý. Kácí se pralesy a lesy, aby se mohly udělat pastviny pro skot - spousta ohrožených druhů zvířat tak i ztrácí své domovy. A například, když se vylovují ryby, chytají se všechny do hromadné sítě a ty, které nejímete a jsou už víc nepotřebný, se zabijí - přicházíme o obrovské masy ryb. A spousta a spousta dalších věcí. 

Související obrázek
Výsledek obrázku pro vegan saving environment








   


     Rostlinná strava je velmi prospěšná všem funkcím v těle. Všechny látky obsažené v mase, mléku a vajíčkách jsou taky v rostlinné podobě, jen ne v takovém množství a proto jedí vegani víc, než jejich všežraví přátelé a rodina. Nedostatkem vitamínu B12 může trpět opravdu kdokoliv, ne jen vegan - toho bych se vážně nebála. Výsledkem konzumace velkého množství živočišných výrobků je vyšší cholesterol, což postupně vede blíž a blíž k rakovině, mrtvici, cukrovce, etc. A pokud jde o zvířátka - podívejte se na vivisection a nebo na nějakou ukázku z těchto pěstíren (?) a udělejte si obrázek sami.

    Vegan doopravdy věří v to, že může pomoct planetě, zvířatům a především sám sobě. Má načtenou spoustu materiálů, nakoukanej každej dokument aspoň jednou a dennodenně se dovídá nový informace - nejsme perfektní!

   Vím, že tenhle životní styl doopravdy není pro každého, a určitě to nebudu nikomu vnucovat - a pokud to dělám, můžete být jedině rádi, protože to znamená, že se o vás bojím. Věřím, že i zakomponování jednotlivých veganských jídel do každodenního jídelníčku je tělu prospěšný, a nikoho to nezabije ( doslova!😀).

   Klíčem celýho tohohle článku doopravdy nemělo být nějaký hromadný konvertování, ale minimálně se nad tímhle tématem zamyslet. Vegani jsou jen lidi s jinou vírou v něco, v co vkládají celý svoje srdce, a doufají, že je lidi pochopí. Věřte mi, že nejsme o nic víc, než vy ostatní. Vždyť jen pár věcí nejíme a nenosíme všechno, co vy, a máme jen rádi jinou kosmetiku!

    Přijde mi, že celá otázka veganství je spoustou lidí ihned zavržená, protože jim vegani vadí. Z jakého důvodu přesně nemůžu definovat, protože jsem se setkala s více všežravci, kteří měli blbý kecy a snažili se mě poučovat svými moudry, než vegany. Samozřejmě, že jsou tu i výjimky, ale kde nejsou? Mezi 'normálními' lidmi jsou vrahové, mezi pravákama leváci, mezi nevěřícíma věřící, mezi všežravci vegani. A věřte nám, že i my jsme z toho všeho unavení, když na nás někdo střílí jednu otázku za druhou a chce se pořád hádat.

    Nejsme nic speciálního, nejsme v nějaký sektě a nepřijdeme vás zabít, pokud se hned nestanete veganem, a už vůbec vás nechceme soudit za to, jací jste. Jsme vegani, ne monstra.

Silvi

Tento článek je z mého minulého blogu, ale myslím, že by byla škoda ho tu nemít.  .)

Žádné komentáře

Moc děkuju za každý komentář, dělají mě neskutečně šťastnou. ♥